Przez trzy ostatnie dni uczniowie klas ósmych naszej szkoły oraz chętni z klas siódmych uczestniczyli w międzyprzedmiotowych zajęciach terenowych.
Podczas zajęć uczniowie mieli okazję przełożyć zdobytą na lekcjach stacjonarnych wiedzę teoretyczną na praktyczne działania w terenie.
Pani Irena Korczyńska prowadziła zajęcia z geografii, podczas których uczniowie uczyli się wyznaczać kierunki geograficzne za pomocą kompasu. Poznali również procesy powstawania klifów i wydm, dowiedzieli się, czym jest abrazja oraz widnokrąg, a także zapoznali się z wieloma innymi terminami – w tym z tak trudnym jak rzeźba młodoglacjalna!
Wspólnie zbudowaliśmy zegar słoneczny z gnomonem, który także pomaga w określaniu kierunku północnego bez użycia kompasu.
Pani Anna Leśniak-Kubicka uczyła rozpoznawania gatunków drzew po liściach. Poznaliśmy nowe nazwy kwiatów, przypomnieliśmy sobie, jak działa skala porostowa i zastosowaliśmy ją przy napotkanych porostach. Od teraz nikt już nie pomyli mleczu z mniszkiem lekarskim!
Pan Bogdan Barcikowski postawił przed uczniami wyzwania związane z pracą na mapach z niemieckimi nazwami miejscowości, zachęcał do poszukiwania odcisku „diabelskiego kopyta”, a także – ku uciesze wszystkich – zaproponował powrót do dzieciństwa. Zamiast budować tradycyjne babki z piasku, tworzyliśmy... modele samolotów!
Z relacji naszych uczniów jasno wynika, że zajęcia bardzo im się podobały. Pogoda nam dopisała – co prawda wiatr był silny, ale przecież nad naszym morzem to nic nowego. Najważniejsze, że było słonecznie i udało się zrealizować wszystkie zaplanowane punkty programu.
Dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie!
Odpocznijcie i nabierzcie sił przed egzaminami – trzymamy za Was kciuki i życzymy powodzenia!